Методичні поради щодо організації освітнього процесу у ЗЗСО Чернівецької області під час карантину

Методичні поради щодо організації освітнього процесу у ЗЗСО Чернівецької області під час карантину

У зв’язку із призупинення навчання у закладах освіти Чернівецької області з 06.03 по 22.03. 2020 року рекомендуємо адміністраціям установ прийняти рішення не переривати навчання під час карантину, а використовувати можливості дистанційної освіти. Адже закрита на карантин школа ще не свідчить про відсутність уроків і необхідних для повноцінного освітнього процесу заходів. Дистанційне навчання та вміло організована самостійна робота учнів повинна здійснюватися завдяки використанню всіх технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів он-лайн зв’язку, освітніх он-лайн платформ.

Рекомендуємо здійснювати навчання під час карантину через сайт освітнього закладу. План проведення даних дистанційних занять затверджується  адміністрацією закладу.

Для організації дистанційного навчання на період введеного карантину пропонуємо вчителям-предметникам проаналізувати календарно-тематичне планування, визначити теми для ущільнення та для вивчення у дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн  в межах встановленого навантаження.

Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та сучасні телекомунікації з метою доставки навчального матеріалу та спілкування безпосередньо за місцем перебування учнів. Діяльність дистанційного навчання передбачає організацію навчального процесу з використанням дистанційних освітніх технологій  та трансляцій  в режимі відеоконференцій, навчальних, виховних та інших заходів (наприклад, youtube, skype, «Щоденник.ua», Google Клас (Google Classroom)).

Для організації дистанційної роботи  в освітньому закладі вчителю необхідно: комп’ютер, доступ до мережі Інтернет, сканер, принтер, мікрофон. Учням знадобляться зошит і кулькова ручка для виконання письмових робіт.

Для вчителів-предметників та учнів рекомендуємо посилання на електронні підручники, які можна використати під час дистанційного навчання:

https://gdz4you.com/pidruchnyky/?fbclid=IwAR0vl1KRDdMieJL6kkFQeZ3I-POZZhTQeVID1_VHlkVLV6tRWhSEcFMwEFo
https://lib.imzo.gov.ua/

  Подаємо коротку характеристику он-лайн платформ для організації освітнього процесу:

Google Клас (Google Classroom)

Це безкоштовний сервіс для навчальних закладів і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує організацію навчального процесу та спілкування з учнями. 

Переваги Google Класу. Легке налаштування. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.

 Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.

 Зручна організація. Завдання доступні учням у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.

 Швидка комунікація. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.

 Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета G Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Дозволи: доступ до камери:

-потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери.

-доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен для офлайн-доступу.

-доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.

Гугл презентації (Google Presentations)

Додаток дозволяє працювати з файлами на пристроях Android:

– створювати та редагувати презентації, відкривати до них доступ та працювати над ними одночасно з іншими користувачами;

– працювати навіть без підключення до мережі Інтернет;

– додавати коментарі та відповідати на них;

– додавати слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст, вставляти фігури і так далі.

КАХУТ! (Kahoot!)

KAHOOT – платформа для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор.

Сервіс може бути використано для перевірки знань учнів.

  • Учні можуть виконувати завдання на будь-якому пристрої,  що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет, тощо.
  • У завдання можна вставити світлини, відеофрагменти.
  • Учитель може поставити бали за правильність та швидкість виконання.
  • Зареєструватись на сайті можна через GOOGLE  або Microsoft  профіль, не потрібно створювати наві логіни чи паролі.
  • Можна дублювати чи редагувати тести, що значно економить час.

ТІЧЕР КІТ (TeacherKit – Class manager )

Додаток можна порівняти з віртуальним навчальним закладом:

  • педагог може створити кілька класів чи груп, у яких проводити заняття (вони позначаються у вигляді дверей з табличками). Для того, щоб потрапити до класу, слід зайти у ті чи інші двері;
  • у кожному класі – список учнів. Додати їх у список можна з допомогою позначки “+”, додати з телефонної книги або сфотографувати та відзначити кожного учня;
  • доступні 4 розділи: список учнів, інформація про відвідування, поведінку та журнал для контролю успішності;
  • є можливість надіслати повідомлення усім учням чи батькам (наприклад, повідомити про батьківські збори чи інше).

Ця програма зручна тим, що для її використання не потрібно, щоб гаджети були в усього класу. Достатньо, щоб смартфон чи планшет мав вчитель. Схема створення опитування проста: вчителю потрібно завантажити в мобільний додаток запитання з варіантами відповідей і роздрукувати для учнів картки з QR-кодами. Вони вже готові для скачування на сайті. Кожна картка має персональний номер, тому її легко закріпити за окремою дитиною. Це чотирикутне зображення, де з кожного боку стоїть літера a, b, c чи d. Літери відповідають варіанту відповіді з тесту. Щоб перевірити результати, вчителю достатньо навести свій смартфон на клас — програма відсканує всі результати відразу. Викладач може не розголошувати, хто відстав у тесті, та не ставити оцінок, однак сам матиме повний аналіз того, як клас засвоїв тему.

МЕНТІМЕТР (Mentimetr)

Cервіс для створення та проведення опитувань. Вчитель у кілька кліків може завантажити на сайт одне чи декілька запитань. А потім дає учням посилання з кодом доступу чи можливість сканувати QR-код. Це може бути, наприклад, тест з історії України з кількома варіантами відповідей. Приміром, у якому році сталася та чи інша подія. А може бути просте опитування, що дає змогу проаналізувати настрій аудиторії. Наприклад: «Чи зрозуміли ви нову тему?». Вчитель визначає, скільки часу клас має на те, щоб відповісти. А також обирає, у якому вигляді хоче отримати відповіді від аудиторії: просто кількість голосів, процентне співвідношення, діаграма, «хмара слів», графік. Далі учні відповідають зі своїх смартфонів та планшетів.

Важливе уточнення — сервіс не персоніфікований (вчитель не бачить, хто з учнів як відповів). Тому для оцінювання успішності не підійде. Однак може допомогти відслідкувати динаміку засвоєння матеріалу, оскільки результати кожного опитування зберігаються. А учні відповідають більш розкуто, коли знають, що за неправильну відповідь ніхто не дорікатиме.

Методисти Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області розробили науково-методичний супровід організації дистанційного навчання учнів під час карантину та проводять консультування адміністрацій та педагогів щоденно у робочі дні з 9.00 до 18.00, в очній (адреса вул. Івана Франка, 20) та дистанційній формі (контакти за посиланням http://ippobuk.cv.ua/index.php/org-struct/2012-12-06-15-27-32)

Рекомендовані Інтернет-джерела для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів української мови і літератури:

http://gra-sonyashnyk.com.ua/lastteacher/
https://zno.osvita.ua/ukrainian/
https://zno-ua.net/lesson/ukrainian/tests/
http://studportal.net.ua/page.php?al=mova_zno
https://www.znonasharu.org.ua/ukrainska-mova-ta-lit2018
http://testzno.com.ua/?Itemid=2option=com_jquar
http://2018.pp.ua/novini-2018/2481-zno-2018-z-ukrayinskoyi-movi-ta-lteraturi-pdgotovka-onlayn-probne-zavdannya-testi.html
http://zno.co.ua/ua/
http://zno.fizika.kiev.ua/index.php/golovna
https://erudyt.net/category/pidgotovka-do-zno/ukrainska-literatura
http://www.slovoichas.in.ua

http:/literatura@1veresnya.com.ua

За посиланнями журналу «Дивослово» https://dyvoslovo.com.ua є чимало матеріалу, що допоможе учителям організувати онлайн навчання з мови та літератур. 

Методичні матеріали на допомогу учителям  та учням при організації навчання під час карантину розміщено на сайті ІППОЧО за посиланням  http://ippobuk.cv.ua/index.php/zno.

Матеріали для використання в роботі учителям української мови та літератури розміщені також за посиланням

https://www.facebook.com/groups/760641894123305/members/

Рекомендуємо наступні способи ущільнення вивчення іноземних мов у ЗЗСО області:

  1. Об’єднання навчальних тем. Відповідно до Державного стандарту з іноземних мов та діючих навчальних програм МОНУ з іноземних мов, рекомендуємо скоротити навчальний час  на опрацювання тематики  наступних сфер спілкування:
  2. особистісної (я, моя сім’я, мої друзі) на усіх етапах навчання;
  3. публічної (країнознавчий матеріал) про Україну та країни, мова яких вивчається та теми регіонального компоненту навчальних планів в основній та старшій школі;
  4. освітньої (шкільне життя) на всіх етапах навчання.

При корекції календарно-тематичного планування здійснювати об’єднання навчальних тем  з урахуванням вікових, психолого-фізіологічних особливостей учнів та рівня сформованості комунікативної компетенції володіння іноземною мовою.

Не проводити   повторення граматичного матеріалу засвоєного раніше.

  • Оглядове або самостійне вивчення навчального матеріалу. Збільшити обсяг навчального матеріалу для самостійного опрацювання  учнями з розвитку мовленнєвих компетенцій читання і письма під час виконання класних та домашніх робіт. Не відводити окремим уроком опрацювання домашнього читання.
  • Види і типи контролю.
  • Поточний контроль: надавати перевагу тестовим завданням,  виконання яких займає не більше 15 хвилин  навчального часу.
  • Семестрове оцінювання: об’єднати контролі аудіювання, говоріння, читання та письма в два уроки замість чотирьох.
  • Використання резервних годин навчальної програми. Здійснити корекцію планування, скоротивши резервні уроки для засвоєння програмового матеріалу. 

Довідкова таблиця

    ЗЗСО ЗЗСО з поглибленим вивченням  
1. Об’єднання навчальних тем Кількість уроків  
  – особистісної (я, моя сім’я, мої друзі) 2   4  
– публічної (країнознавчий матеріал) 2 4
– освітньої (шкільне життя) 2 4
2. Оглядове або самостійне вивчення навчального матеріалу 1 2    
3. Види і типи контролю 2 2
4. Використання резервних годин навчальної програми –       3 –        6
   Всього ущільнених уроків орієнтовно 9      12 18    24

Ущільнення годин іноземної мови в спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземної мови та гімназіях:

1 клас (6 годин):    «Я, моя сім’я та друзі»- 2 уроки

                              «Свята  та традиції»-1 урок

                              «Дозвілля»-1 урок

                               Шкільне життя»-2 уроки

2 клас (6 годин):    «Я, моя сім’я та друзі»- 2 уроки

                              «Свята  та традиції»-2 уроки

                              «Шкільне життя»-2 уроки

3 клас (6 годин):   «Я, моя сім’я та друзі»- 1 урок

                              «Відпочинок і дозвілля»-3 уроки

                              «Людина. Одяг. Їжа»-2 уроки

4 клас (8 годин):    «Оточення»-2 уроки

                              «Місце проживання»-1 урок

                              «Свята і традиції»-3 уроки

                              «Природа і навколишнє середовище»-1 урок

                              «Шкільне життя»-1 урок

5-9 класи (10 годин): домашнє читання -6 уроків

                                  семестровий контроль-2 уроки

                                 «Свята і традиції»-2 уроки

10-11 класи (10 годин): домашнє читання -6 уроків

                                         семестровий контроль-2 уроки

                                         «Дозвілля і спорт»-2 уроки

Рекомендовані заходи для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів предметів художньо-естетичного циклу:

З метою забезпечення дистанційного навчання та самостійної роботи під час карантину рекомендуємо:

  •  учням 8-х класів з предмету  «Мистецтво»  переглянути віртуальні екскурсії музеями світу:
http://www.louvre.fr./
http://www.metmuseum.org
http://www.khm.at/
http://namu.kiev.ua/
http://lviv-art-gallery.virtual.ua/ua
  • учням 9-х класів з предмету  «Мистецтво»  переглянути:

Кіноопери «Ріголетто» (Л . Паваротті), «Отелло» (П. Домінго) (комп. Дж. Верді.);

Мюзикли «Memory» («Кішки »); «Привид опери» у виконанні С.Брайтман і А. Бандераса ( комп.Е.-Л. Веббер.);

Саундтреки з мультфільму «Король Лев» і фільмів «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі» ( авт. Г. Циммер.);

 кінострічки відомих українських кінорежисерів:

Сергія Параджанова («Тіні забутих предків»), Юрія Іллєнка («Криниця для спраглих», «Білий птах з чорною відзнакою», в якому дебютував Богдан Ступка), Леоніда Осики («Камінний хрест» за мотивами новели В. Стефаника);

українські опери «Наталка Полтавка» М. Лисенка і «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського;

комедію «За двома зайцями» режисера Віктора Іванова за п’єсою М. Старицького;

історичні фільми: «Богдан Хмельницький» Ігоря Савченка, «Данило — князь Галицький» Ярослава Лупія, «Ярослав Мудрий» Григорія Кохана, «Легенда про княгиню Ольгу» і «Молитва за гетьмана Мазепу» Юрія Іллєнка, « Богдан Зіновій Хмельницький» Миколи Мащенка, «Нескорений» Олеся Янчука.

  • учням 10-х-11-х класів рекомендуємо розробити мистецькі проекти відповідно до вивчених тем. Перелік орієнтовних тем мистецьких проектів подано в підручнику «Мистецтво 10-(11)» (рівень стандарту та профільний рівень) після вивчення даної теми або в додатках.

Written by 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *