Рекомендовані заходи для організації освітнього процесу під час карантину для вчителів предметів природничо-математичних дисциплін:
З метою забезпеченнядистанційногонавчання та самостійноїроботипід час карантину рекомендуємо:
– учням6-9-х класів з предмету «Біологія» та 10-11-х з предмету «Біологія та екологія» користуватися наступними посиланнями:
– учням7-11-х класів з предмету «Хімія» користуватися наступними посиланнями:
– учителям біології, хімії та природознавства для організації дистанційного навчання під час карантину, можна користуватися такими сайтами, наприклад:
- учням та учителям предмету «Фізика»:
- учням та учителям предмету «Інформатика»:
- Google Classroom – https://classroom.google.com
- Школа+ – http://schoolplusnet.com/editschool.php?id=7151
- «Програмування в школі». Сайт для учнівтавчителівзагальноосвітніхнавчальнихзакладів – http://proginschool.inf.ua/?fbclid=IwAR3GJMlq_PXowdkk-5rGiz8-Nm0CqAY0bdJzF4mLJMPJ4wV_N7UPjIPVnwg
- «LearningsApps.org» – http://proginschool.inf.ua/?fbclid=IwAR3GJMlq_PXowdkk-5rGiz8-Nm0CqAY0bdJzF4mLJMPJ4wV_N7UPjIPVnwg
- «САМОУЧКА» – http://samouchka.com.ua/ukr/_informatyka/
- «ІТ-книга» – http://itknyga.com.ua/
- «Щоденник.ua» – шкільнаосвітня мережа – http://shodennik.ua/
- Електронніпідручники,якіможнавикористатипід час дистанційногонавчання:https://gdz4you.com/pidruchnyky/?fbclid=IwAR0vl1KRDdMieJL6kkFQeZ3I-POZZhTQeVID1_VHlkVLV6tRWhSEcFMwEFo
- учням та учителям предмету «Географія»:
- учням та учителям предмету «Трудове навчання»:
Рекомендаціїдля організаціїосвітньогопроцесупід час карантину для вчителів
історії та правознавства
Пропонуємо перевести роботу педагогів таметодичнихоб’єднань учителівісторії та правознавства щодосупроводу викладання історії та суспільнихдисциплін у дистанційний формат.
Тут ніяк не обійтися без сучасних інформаційних технологій. Тому, як перший крок,варто завести окремі рубрики на кшталт «Організаціяроботи в період карантину» на сайтах освітніх закладівчи насвоємувласномуінтернет-ресурсі(сайт, блог, сторінка) де і розміщувати усюпоточнуінформацію.
До неї, на наш погляд, можуть належати корисні посилання:
- Сайти МОН України (https://mon.gov.ua/ua) та Інституту модернізації змістуосвіти МОНУ, де розміщенітексти навчальнихпрограм для основної (https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ navchalni-programi-5-9-klas) та старшої (https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv) школи, електронніверсії підручників, за якиминавчаються у закладіосвіти у 5-11 класах. Наприклад, для 5 класу вони розміщені за таким посиланням: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/5-klas/3-storya-5-klas/. На відстані кількохкліків мишкою розміщені і електронніверсії підручників для іншихкласів:
6 клас :
Всесвітняісторія. ІсторіяУкраїни.Інтегрований курс: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/6-klas/2-vsesvtnya-storya-storya-ukrani-ntegrovaniy-kurs-6-klas/;
7 клас:
Всесвітня історія: https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/elektronni-versiyi-pidruchnikiv-dlya-uchniv-7-h-klasiv-2/vsesvitnya-istoriya-7-klas/
8 клас:
ІсторіяУкраїни: https://imzo.gov.ua/elektronni-versiyi-pidruchnikiv-dlya-uchniv-8-h-klasiv/istoriya-ukrayini-8-klas/
Всесвітняісторія: https://imzo.gov.ua/elektronni-versiyi-pidruchnikiv-dlya-uchniv-8-h-klasiv/vsesvitnya-istoriya-8-klas/
9 клас:
ІсторіяУкраїни: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/9-klas/3-storya-ukrani-9-klas/
Всесвітняісторія: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/9-klas/4-vsesvtnya-storya-9-klas/
10 клас:
ІсторіяУкраїни: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/4-storya-ukrani-10-klas/
Всесвітня історія: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/5-vsesvtnya-storya-10-klas/
Інтегрований курс «Історія: Україна і світ»: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/6-storya-ukrana–svt-ntegrovaniy-kurs-10-klas/
11 клас:
ІсторіяУкраїни: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/4-storya-ukrani-11-klas/
Всесвітня історія: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/5-vsesvtnya-storya-11-klas/
Інтегрований курс «Історія: Україна і світ»: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/6-storya-ukrana–svt-ntegrovaniy-kurs/
Правознавство та громадянськаосвіта
9 клас:
Основи правознавства:https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/9-klas/15-osnovi-pravoznavstva-9-klas/
10 клас:
Правознавство:
Громадянська освіта: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/8-gromadyanska-osvta-10-klas/
Крокдругий:рекомендуємо знайти у перелікуобраний Вашим закладом варіант підручників та кожному учневіскачатиїх для продовження навчання.
Кроктретій:розмістити у відкритомуінформаційному просторі фрагмент навчально-тематичного планування з історії/суспільних дисциплін на наступні два навчальнітижні для КОЖНОГО ізкласів усіх паралелей. Це особливо стосуєтьсяопорних закладів та закладів, де історіявивчається на профільномурівні.
Крокчетвертий. Звернітьособливуувагу та добре продумайте завдання для самостійногоопрацювання: за краще буде вказати не тільки сторінки тексту підручника, але і рекомендувативиконати творчі / індивідуальні / групові/ випереджувальні завдання, опрацюватидодатковіджерелачилітературу, підготуватиміні-проекти тощо.
Крокп’ятий. Якщо Ви іще не створили групи у соціальних мережах, вартозробити і це. Тоді Ви будете говоритизі школярами їхньоюмовою, підвищите рівеньдовіриучнів до себе як справжнього педагога-лідера, котрийіде в ногу з часом, творить, цінує і поважаєприватнийпростір підлітків. Крім того, Ви зможетененав’язливокерувати процесом зростання кожного з учнів по йоговласнійіндивідуальній траєкторії.
Аби не перетворювати своєжиття у «безкінечний онлайн-мітинг», краще встановити час «виходу на зв’язок» з кожною окремою групою або ж – і цеможе бути шостимкроком – організуватидистанційне навчання за допомогою онлайн-платформ, як це не перший день практикують кращі педагоги.
І кілька слів на завершення.
Вимушену паузу вартовикористати для передекзаменаційного повторення з метою досягнення найкращих результатів як на ДПА з історії України у 9 та 11 класах, так і зовнішньогонезалежногооцінювання за курс середньоїшколи.
Безумовно, що у такого роду методичнихрекомендаціях, коли ситуаціяшвидко змінюється, передбачити все неможливо. Тому радимостежити за сайтами органівуправлінняосвітою: Департаменту освіти і науки облдержадміністрації (_http://oblosvita.com/_) та Інститутупіслядипломноїпедагогічноїосвіти (ippobuk.cv.ua), місцевих органівуправлінняосвітою.
Корисно буде відвідати сайти видавництв, громадськихорганізацій, котрих зараз немало. Працюючи на ринку освітніхпослуг, вони назагалпропонуютьспоживачу якісний інтелектуальний продукт не тільки у виглядіпідручників, але й інших складових навчально-методичного комплексу (посібники, довідники, карти, атласи, схеми, таблиці, методичнірозробкитощо).